Kassai-Farkas Ákos dr.

“Megtanulja az ember, hogy a tudás nem az, hogy minden szellemit birtokol és mindent elmond, hanem az, hogy többet tudunk, de kevesebbet mondunk a béke kedvéért.” (Várszegi Asztrik) /cit: A Megajándékozott. 75.old/

"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)

"Minden emberi lélek halhatatlan, ám az igazak lelke nem csak halhatatlan hanem isteni is egyben"
(Szokrátésznek tulajdonított mondás)

Telefon: +36-20-281-8464
E-mail: kassai.farkas.akos@gmail.com

Politika és pszichiátria

Bevándorló magyar gimnazista lett a példakép Londonban

A pszichiáter megjegyzése: nagyon fontos hír. Nincs köze a "menekült ügyhöz". Azok az új "hazát" keresők, akik be akarnak illeszkedni és előre akarnak jutni, csak azokra igaz.

 

Egy magyar gimnazista évfolyamelsőként jutott be az oxfordi egyetemre abból a londoni állami gimnáziumból, ahol érettségizett. Győrfi Rózát bemutatták a brit itv-ben. A televízió beszámolója szerint az érettségi eredmények alapján a londoni középiskolák eredményei fejlődtek a legnagyobbat, és ez egyebek mellett a bevándorló diákoknak köszönhető, akik sokszor szorgalmasabbak brit társaiknál.

 

Az itv beszámolója szerint Londonban 35 ezer diák érte el az egyetemi felvételhez szükséges szintet. Az eredmények sokat javultak az elmúlt húsz évben, egyebek mellett azért, mert a bevándorlók gyerekei az iskolákban jobban teljesítenek a briteknél.

A hírműsorban bemutatták Győrfi Rózát, aki három éve költözött Magyarországról Londonba. Az ő évfolyamából egyetlen diákot sem buktattak meg.

A magyar lány különórákra járt, keményebben dolgozott, mint amit az iskola megkövetelt, és ennek lett meg az eredménye: ő az első diák a Southfields Academy nevű iskola történetében, aki bejutott Oxfordba.

Az iskola igazgatója, Wanda Golinska szerint a külföldről érkező diákok jobban tanulnak, mint brit társaik, mert jobb életet szeretnének maguknak, mint amit maguk mögött hagytak. Nem késnek, nem lógnak, az iskolában maradnak különórákra, megcsinálják a házi feladataikat, egyszerűen jobbak akarnak lenni, többet akarnak tudni.

A beszámolóban megszólaltatták a The Times oktatási mellékletének szerkesztőjét. William Stewart elmondta, hogy felmérést készítettek, a diákok gimnáziumi teljesítményét figyelték az első évtől az érettségiig. A feladat most az, hogy a tapasztalatokat felhasználják a többi diáknál.

http://hvg.hu/vilag/20150814_bevandorlo_magyar_gimnazista_lett_a_pelda#utm_source=hvg_daily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2015_08_14&type-id=HvgDaily&user-id=3940A810&utm_content=normal

A cikk 2015.augusztus 14. kelt.